Thursday 3 June 2010

haken (crocheting)

Dit is een oude gehaakte sprei die ik wilde laten zien. Ik vond hem in de Drôme (Frankrijk) op een 'vide grenier'(rommelmarkt). Terwijl ik Frans probeerde te praten vroeg de verkoopster of ik ook Engels sprak. Ze was zelf Ierse en kocht de sprei in de jaren 70 in Londen toen ze daar tijdelijk woonde. De sprei verhuisde mee naar Frankrijk en nu 'woont'hij in Nederland bij mij. Grappig toch?
This is an old crocheted blanket wich I wanted to show you. I found it on a 'vide grenier' (market for old things) in the region the Drôme (France). While I was trying to speak French, the lady who was selling, asked if I could talk to her in English. She explained that she was Irish and she bought the blanket in the 70's in London. It moved with her to France and now it is staying in the Netherlands with me. Funny isn't it?


De kleuren van het patroon lijken zich netjes te herhalen totdat er ineens een paar hele andere kleuren in zitten, zie deze tweede foto, als ik zoiets vind dan word ik daar helemaal blij van!

It seemed to me that the colour pattern was equally divided until I discovered a few blocks who are very different, see this second picture. I like that, it makes me happy!



Deze gehaakte deken vind ik erg leuk vanwege al die verschillende kleuren en het witte randje wat er aan de buitenkant nog langs zit. Ik kocht hem via e-bay, uit Engeland. Hij is niet oud denk ik. Hij ligt wel altijd in de kamer omdat hij zo vrolijk van kleur is.

This second blanket I bought through E-bay, England. I like this one very much because of the big variety in colours. It's not an old one I think. It's always in the livingroom because the bright colours make me happy.

Nou zal ik mijn eigen dekentje afhaken of misschien nog wat applique werk doen. Ik kijk bijna geen tv meer en dat geeft me weer een hoop extra tijd voor heel veel leuke dingen, zoals naaien, quilten, haken en een heleboel meer!

Now it is time to finish my own one or do some applique work. I rarely watch tv anymore so that gives me a lot of extra 'sewing, quilting, crocheting or watever' time!

Groetjes
Annemieke

2 comments:

Karen said...

Both are lovely!

Marieke said...

Prachtige deken en sprei. Ik vind dat soort details, als ineens een andere kleur, ook heel erg apart en maakt het een heel aparte en eigen stuk werk. Geniet van je volkstuin!