Saturday 11 December 2010

Geen klosjes vandaag, maar applique



Afgelopen week heb ik mijn applicatieblokken aan elkaar gezet. Eindelijk was het zover. Alleen nu krijg ik toch het gevoel dat de quilt veel leuker en completer zou zijn als hij uit 9 blokken zou bestaan...Een plan voor de laatste 3 blokken begint al te komen. Het moeten wel nieuwe blokken worden want ik heb geen blokken meer liggen. Het geeft niet als het langer duurt of toch een beetje want ik heb er al wel '2010' op gezet, een beetje suf.
Verder heb ik geoefend in het quilten op de naaimachine nadat ik bij Patty Thompson tutorials op filmpjes had bekeken. Erg duidelijk en leuk om naar te kijken.
Eerst maar even een kijkje nemen bij de andere weblogs.

Last week I put together my appliquequilt. When I looked at it I thought it would be much nicer to make 9 blocks...So I started to make new plans for the last three. I will have to make complete new ones because I don't have any blocks left for this. It is allright with me if this takes a little longer but I did do something silly: I already put '2010' in the middle...

Further more I practiced this week in free motion quilting on the machine after I watched video's from Patsy Thompson . The video's are very clear and fun to watch.I will take a peek at other weblogs now,

Have a nice weekend,

Groetjes
Annemieke

6 comments:

Jane in Cumbria said...

Als je in 2010 ermee begonnen bent, geeft het niets. dan zet je gewoon 2011 op een van de volgende blokken. Een beetje quiltgeschiedenis voor de volgende generatie.
Ik ben het wel met je eens, dat 9 blokken nog leuker zullen staan.
Maar hij wordt wel fantastisch mooi!!!
groetjes
Jane

Marieke said...

En toch zie ik klosjes! :-) Prachtig ziet de top er al uit. Ga je toch nog 3 blokken maken, dan zet je in 1 daarvan toch gewoon '2011'? Geen probleem, toch? Goed weekeinde!

Esther said...

Wat een mooie quilt, ik vind de kleuren ook erg mooi, groetjes Esther.

ranette said...

Beautiful applique blocks. I like them so much! Can't wait to see what you come up with for the other 3 blocks.

I have a Patsy Thompson dvd, but I haven't watched it yet. Maybe in 2011 I'll have more time.

Karen said...

A very soft and beautiful quilt!

Sue-Anne said...

Hi Annemieke, Your applique quilt is beautiful! I don't think it will matter where the 2010 is.

congratulations on your Klosjes quilt! It looks wonderful and you must be very proud to have it finished - I must get back into making them.